Fuel 2013

2013-03-28 OKQ8 = 72,27 liter = 14,44 x 72,27 = 1043,58:- 478,0 tim 95oktan Jag
2013-03-29 OKQ8 = 73,18 liter = 14,44 x 73,18 = 1056,72:- 478,0 tim 95oktan Jag
3/4 tank
2013-06-02 OKQ8 = 36,37 liter = 14,48 x 36,37 = 526,64:- X Tim Ann-Sofie
2013-06-02 OKQ8 = 61,54 liter = 14,48 x 61,54 = 891,10:- X Tim Jag
1/2 tank
2013-07-04 OKQ8 = 40,00 liter = 14,00 x 40,00 = 560,00:- 494 tim
2013-07-06 Talle = 136,00 liter = 14,70 x 136,00 = 2000:- 498 tim Jag
2013-07-17 OKQ8 = 100,00 liter = 14,69 x 100,00 = 1469,00:- 504 Tim
2013-07-24 ST1 = 90,00 liter = 14,50 x 90,00 = 1350,00:- 506 Tim
2013-07-24 ST1 = 77,00 liter = 14,63 x 77,00 = 1126,51:- 506 Tim
2013-08-15 OKQ8 = 80,00 liter = 14,68 x 80,00 = 1175,00:- 518 Tim jag
2013-09-13 OKQ8 = 80,00 liter = 14,68 x 80,00 = 1175,00:- 524 Tim jag
2013-10-11 OKQ8 = 40,21 liter = 14,23 x 40,21 = 572,19:- X Tim jag

27/10 upptagning

Genomsnitt baserat på all tid motorn varit igång:
19 liter / timmen
250 kronor / timmen

Genomsnitt baserat på marschfart 25 knop:
45 liter / timmen
650 kronor / timmen

Toppfart: 0 knop i början på sommaren och 0 knop i slutet av sommaren.
Medelfart: 25 knop

Day/nights 2012

1. 29/4 RMK
2. 30/4 Yttre stekön militärbryggan
3. 1/5 Harön viken

4. 14/5 Tjärö
5. 15/5 Tjärö
6. 16/5 Tjärö
7. 17/5 Tjärö
8. 18/5 Tjärö
9. 19/5 Tjärö

10. 9/6 Harön klykan

11. 20/6 Tjärö
12. 21/6 Tjärö
13. 22/6 Tjärö
14. 23/6 Tjärö

15. 11/7 Marinmuseet KNA (Tre Sang)
16. 12/7 Stenshamn  (Tre Sang)
17. 13/7 Östra Hästholmen  (Tre Sang)

18. 20/7 Vägga (budets brygga)
19. 21/7 Vägga (budets brygga)
20. 22/7 Mjöö
21. 23/7 Mjöö
22. 24/7 Mjöö
23. 25/7 Tärnö
24. 26/7 Tärnö
25. 27/7 Tärnö
26. 28/7 Tärnö

27. 3/8 Harön klykan
28. 4/8 Harön klykan

29. 6/8 Haglöholm
30. 7/8 Haglöholm
31. 8/8 Vagnö
32. 9/8 Saltärna
33. 10/8 Yttre stekön militärbryggan
34. 11/8 Harön klykan

35. 24/8 Vagnö
36. 25/8 Vagnö

37. 15/9 RMK

Fuel 2012

2012-04-01 OKQ8 = 34,6 liter = 15,83 x 34,6 = 548,35:- 433,0 tim 95oktan Jag
2012-04-10 OKQ8 = 34,6 liter = 15,78 x 34,6 = 545,99:- 433,0 tim 95oktan Jag
2012-04-10 OKQ8 2 st oktanbooster vilket ger 101 oktan vid 250 liter
2012-04-21 OKQ8 = 57,0 liter = 15,48 x 57,0 = 882,36:- 433,0 tim 95oktan Annsofie
2012-04-21 OKQ8 = 123,5 liter = 15,48 x 123,5 = 1 911,78:- 433,0 tim 95oktan Jag
Totalt: 0 tim, 249,7 liter, 3 888,48:-
2012-04-21 Tanken blev full, står lite framåt på vagnen på land ca: 270l !
2012-05-19 Hemma från Tjärö drevet har nu gått 9 timmar vilket betyder oljebyte.
2012-07-15 OKQ8 = 100,0 liter = 14,68 x 100,0 = 1 468:- 451,0 tim 95oktan + 1 Oktanbooster Jag
2012-07-16 OKQ8 = 100,0 liter = 14,68 x 100,0 = 1 468:- 451,0 tim 95oktan + 1 Oktanbooster Jag
2012-07-16 Tanken är nu full exakt.
2012-08-23 OKQ8 = 80,0 liter = 15,23 x 80,0 = 1 218:- 469,0 tim 95oktan + 1 Oktanbooster Jag
2012-08-23 Tanken är nu nästan halvfull.
2012-08-27 OKQ8 = 97,0 liter = 15,23 x 97,0 = 1 480:- 469,0 tim 95oktan Ann-Sophie
2012-09-19 Slappat i båten, status: 474,0 tim och 1/3 tank kvar.
2012-12-31 Tom tank 478 tim

Genomsnitt baserat på all tid motorn varit igång:
19 liter / timmen
250 kronor / timmen

Genomsnitt baserat på marschfart 25 knop:
45 liter / timmen
650 kronor / timmen

Toppfart: 0 knop i början på sommaren och 0 knop i slutet av sommaren.
Medelfart: 25 knop

Day/nights 2011

1. 21/4 Harön klykan
2. 22/4 Harön viken
3. 23/4 Harön viken

4. 29/4 Byruma stenbryggan

5. 19/5 Ekenäs gästhamn
6. 20/5 Ekenäs gästhamn
7. 21/5 Lilla Ekön viken

8. 1/6 Funkön

9. 2/6 Tjärö
10. 3/6 Tjärö
11. 4/6 Harön norra berget

12. 23/6 Kuggeboda
13. 24/6 Kuggeboda

14. 7/7 Tjärö
15. 8/7 Tärnö
16. 9/7 Tärnö

17. 4/8 Karön
18. 5/8 Karön
19. 6/8 Karön
20. 7/8 Karön

21. 10/8 Tjärö
22. 11/8 Tjärö
23. 12/8 Tjärö
24. 13/8 Tjärö

25. 21/8 Harön klykan
26. 22/8 Saltärna bockahålan
27. 23/8 Ekenäs RMK
28. 24/8 Ekenäs RMK
29. 25/8 Ekenäs Gästhamn
30. 26/8 Ekenäs Gästhamn

Fuel 2011

2010-11-06 1 dunk 1 x 19 liter = 19 liter = 12,78 x 19 = 243:- 395,0 tim Jag
2011-03-16 2 dunkar 2 x 18 liter = 36 liter = 13,93 x 36 = 502:- 395,0 tim Jag
2011-03-20 2 dunkar 2 x 18 liter = 36 liter = 13,93 x 36 = 502:- 395,0 tim Jag
2011-04-02 2 dunkar 2 x 19 liter = 38 liter = 14,28 x 38 = 542:- 396,0 tim Jag
2011-04-05 2 dunkar 2 x 18 liter = 36 liter = 14,38 x 36 = 518:- 396,0 tim Jag
2011-05-18 Full tank Ekenäs = 245 liter = 16,49 x 245 = 4,042:- 405,2 tim Jag
2011-07-09 Ekenäs = 60 liter = 16,50 x 60 = 1,000:- 408,0 tim Lars, Erik
2011-08-08 Ekenäs = 120 liter = 16,50 x 120 = 2,000:- 418,0 tim NC
2 dunkar tom tank o 433 timmar

Totalt: 23 tim, 410 liter, 6 349:-

Genomsnitt baserat på all tid motorn varit igång:
19 liter / timmen
250 kronor / timmen

Genomsnitt baserat på marschfart 25 knop:
45 liter / timmen
650 kronor / timmen

Toppfart: 40,5 knop i början på sommaren och 37 knop i slutet av sommaren.
Medelfart: 25 knop

Fuel 2010

2010-04-10 Full tank 13 x 17 liter = 221 liter = 13,20 x 221 = 2917:- 343,0 tim Jag
2010-04-29 2 dunkar 2 x 17 liter = 35 liter = 13,20 x 35 = 462:- 349,0 tim Jag
2010-05-01 2 dunkar 2 x 17 liter = 35 liter = 13,20 x 35 = 462:- 352,0 tim Jag
2010-05-12 1 dunk 1 x 17 liter = 17 liter = 13,50 x 17 = 230:- 353,0 tim Jag
2010-05-20 2 dunkar 2 x 17 liter = 35 liter = 13,02 x 35 = 455:- 356,0 tim Jag
2010-05-30 2 dunkar 2 x 18 liter = 36 liter = 13,02 x 36 = 469:- 359,0 tim Jag
2010-06-09 2 dunkar 2 x 18 liter = 36 liter = 13,02 x 36 = 469:- 363,0 tim Jag
2010-06-09 2 dunkar 2 x 18 liter = 36 liter = 13,02 x 36 = 469:- 363,0 tim Ann-Sofie
2010-06-16 2 dunkar 2 x 18 liter = 36 liter = 13,02 x 36 = 469:- 363,0 tim Jag
2010-07-06 2 dunkar 2 x 18 liter = 36 liter = 13,02 x 36 = 469:- 370,0 tim Jag
2010-07-14 3/4 tank 8 x 18 liter = 145 liter = 12,86 x 145 = 1865:- 374,0 tim Jag
2010-07-16 Full tank Ekenäs = 108 liter = 13,71 x 108 = 1481:- 375,0 tim Jag
2010-07-18 Full tank Ekenäs = 65 liter = 13,71 x 65 = 883:- 377,0 tim Jag, Lars
2010-09-03 2 dunkar 2 x 19 liter = 38 liter = 12,78 x 38 = 486:- 388,0 tim Jag
2010-10-03 2 dunkar 2 x 18 liter = 36 liter = 12,78 x 36 = 460:- 391,0 tim Jag
2010-10-09 3 dunkar 3 x 18 liter = 57 liter = 12,78 x 57 = 728:- 394,0 tim Jag

Totalt: 51 tim, 972 liter, 12.774:-

Genomsnitt:
19 liter / timmen
250 kronor / timmen

Toppfart: 38,5 knop
Medelfart: 25 knop

Fuel 2009

2009-04-07 Full tank 14 x 20 liter = 280 liter = 11,30 x 280 = 3164:- 226 tim Jag
2009-04-19 Full tank 11 x 20 liter = 220 liter = 11,30 x 220 = 2486:- x tim Jag
2009-05-11 Full tank 12 x 20 liter = 240 liter = 11,79 x 240 = 2829:- 255 tim Jag
2009-06-23 Full tank (ekenäs) = 237 liter = 14,00 x 237 = 3318:- 272 tim Danne
2009-07-04 Full tank 10 x 20 liter = 200 liter = 12,14 x 200 = 2428:- x tim Jag
2009-07-06 Full tank (b-holm) = 224 liter = 14,19 x 224 = 3179:- x tim Jag, Danne, Marcus
2009-07-07 Full tank (ekenäs) = 205 liter = 14,00 x 205 = 2952:- 300 tim Jag, Danne, Marcus
2009-08-02 Full tank (ekenäs) = 216 liter = 14,00 x 216 = 3024:- 312 tim Ann-Sofie
2009-08-15 Full tank (kna) = 217 liter = 12,59 x 217 = 2732:- 324 tim Jag
2009-09-19 Halvtank (ekenäs) = 100 liter = 14,00 x 100 = 1400:- 338 tim Jag

Totalt: 112 tim, 2.139 liter, 27.512:-

Genomsnitt:
19 liter / timmen
245 kronor / timmen

Till öland i sjuka vågor och motvind både dit o hem:
29,5 liter / timmen
413 kronor / timmen

Toppfart: 40,5 knop
Medelfart: 25 knop

Batteribank och uppmätta värden i båten 2009

Batteri 1 = Äldre 65 Ah = 32 h/1 A
Batteri 2 = Nytt 80 Ah = 40 h/1 A
Batteri 3 = Nytt 80 Ah = 40 h/1 A

BatteriBank = 195 Ah = 97,5 h/1 A

I vila = 0,0 A
Tändning = 0,9 A
Lantärnor (G/R/V/V) = 3,1 A
Lantärnor (V/V) = 2,6 A
DockingLight = 1,0 A
Blower = 5,4 A
Bilge = 2,5 A
Stereo/Radio = 0,4 A
Stereo/CD = 0,6 A
CabinLight = 0,25 A * 2 = 0,5 A
Luftpump = 5,4 A
Kylbagen = 4,0 A
Inverter = 0,1 A
Macen = 1,2/1,8 A
Dellen = 3,5/4,5 A

Alternativ 1

Sitter och slappar i båten och använder batteri 2 & 3 som drivkälla.
Stereo/Radio = 0,4 A
IPhone = 0,4 A
Inverter = 0,1 A
Kylbagen = 4,0 A

Totalt = 4,9 A # 16 h max

Alternativ 2

Sitter och jobbar i båten med macen och använder batteri 2 & 3 som drivkälla.
Stereo/Radio = 0,4 A
IPhone = 0,4 A
Inverter = 0,1 A
Macen = 1,2/1,8 A
Kylbagen = 4,0 A

Totalt = 5,5 A # 14 h max

Alternativ 3

Sitter och jobbar i båten med dellen och använder batteri 2 & 3 som drivkälla.
Stereo/Radio = 0,4 A
IPhone = 0,4 A
Inverter = 0,1 A
Dellen = 3,5/4,5 A
Kylbagen = 4,0 A

Totalt = 8,9 A # 9 h max